NIOBE /fragment/

KIG_40

WAG RSW PRASA – 1958 r. Rys. J.Kraupe-Świderska

W południe wieku XX
Ten koncert ciemny jak wiatr w głazach,
Czeladnik u Kochanowskiego,
Złożyłem go w olsztyńskich lasach.

Tobie te dźwięki niosę w darze,
Niechaj otoczą twoje imię.
Ty dla mnie wodą w lata skwarze
I rękawicą jesteś w zimie.

Weź, Siedmiostrunna, rym ubogi,
Niech się we włosy ciemne wplata.
Ty – pieśń weselna mojej drogi,
Ty – blask i błysk nad światłem świata.

P r z e s ł a n i e
Miła, gdy kartki te pożółkną,
Gdy wiatr się w głazach uspokoi,
Wnuk ujrzy w słońcu chmury brzeżek,
To będzie światło oczu twoich.

WIT  STWOSZ  /fragment/

…Czasem rudy goździk
więcej w swej koronce
ma doskonałości

niźli trąby grzmiące,
niż wszystkie kapele
królów witające.

KIG_40a

CZYTELNIK – wydanie I z 1979 r.  Nakład – 20 000

Niechaj w moim dziele
gustują stolarze,
moi przyjaciele.

Dla nich rzeźbię twarze
i oczy wzniesione
wyżej niż cesarze.

Dla nich, dla prostaczków,
nie trza po omacku
chodzić ciemną miedzą;

oni słyszą nutę,
com nie oddał dłutem,
sercem dopowiedzą.

0, bądź pochwalone,
słońce niezmożone,
słońce, które wracasz –

w tobie nuta moja,
gmerk mój i nadzieja:
tryumfalna praca…

Skomentuj

