SIEROTKA /fragment/

KIG_32_gora

 I
Isia ma tatusia,
Busia – mamusię,
Cicia – ciocię, Zosia – stryja,
ja jestem niczyja:

biedna sierotka,
maskotka, idiotka,
tata zginął, mama w Kopenhadze,
cóż ja na to poradzę;

 

IRENA  KWIATKOWSKA "Siedem Kotów" - 1946 r.

IRENA KWIATKOWSKA „Siedem Kotów” – 1946 r.

we dnie sama,
w nocy sama,
ciemna brama,
wołam: – Mama!

biedna sierotka,
maskotka, idiotka,
tata zginął, mama w Kopenhadze
cóż ja na to poradzę!

II
Inne dzieci mają
hulajnogi,
gwiazdkę w niebie, w proszku mleko,
ja nie mam niczego;

w nocy ponuro,
we dnie biuro,
łza mi płynie
po maszynie,

piszę: sierotka,
maskotka, idiotka
tata zginął, mama w Kopenhadze,
cóż ja na to poradzę…

KIG_32_goraULICA  CYNIKÓW  /fragment/

3
My w Krakowie mieszkamy wszyscy na tej samej ulicy
i jesteśmy wszyscy nieprawdopodobni cynicy,
do krwi nam cynizm wlazł
i cynizm męczy nas –
oj!

Pieskie życie, życie, życie, życie, życie, życie,
pieskie życie, życie, życie,
życie cyników.

KIG_32_Rys_E_MAńczakzm

Rys. E.Mańczak

4
Myśmy już nieraz chcieli się przemienić w aniołów
i polatać sobie nad wieżami kościołów,
niestety, jakiś cham
połamał skrzydła nam –
oj!

Pieskie życie, życie, życie, życie, życie, życie,
pieskie życie, życie, życie,
życie cyników.

5
Wobec tego i tamtego kupiliśmy sobie ogniotrwałą szafę
i zajęliśmy się, co robić, maleńkim szabrem,
pieniądze mamy, lecz
to beznadziejna rzecz –
oj!

Pieskie życie, życie, życie, życie, życie, życie,
pieskie życie, życie, życie,
życie cyników.

Skomentuj

