CHWILA BYŁA PRZED ZMROKIEM

Chwila była przed zmrokiem, powiedziałam „bądź zdrów”
Popatrzyłam zimnym wzrokiem i odeszłam bez słów
Rok popłynął za rokiem, aż ujrzałam cię znów

Ile listów nie wysłanych, ile bólu w nocy piekle,
Ile nocy przepłakanych, a teraz – ach, jakie szczęście
Ale chłodno uśmiechnięta, obojętna na twe słowa
I „nic nie wiem”, „nie pamiętam”, taka jest nasza rozmowa

O nie wierz mym oczom, nie słuchaj mych słów
Mnie zmysły tak mroczą, że widzę cię znów.
Najmilszy – nie starczy mi łez
Nie spełnione me kochanie przepłakane jak pieśń

Muszę odejść przed zmrokiem
Znowu powiem „bądź zdrów”
Znowu spojrzę obcym okiem
I odejdę bez słów
Rok popłynie za rokiem,
gdy zobaczę cię znów
Któż by inny jak my dwoje
My tak czyści w swej miłości
Przecież ja przy tobie stoję
Bolesny śnie mej młodości
Szczęście moje nieszczęśliwe
piosnko ma nie zaśpiewana
Miłości ma nie wykochana
i życie moje nieżywe

Pójdziemy w dwie strony, „bądź zdrowa”, „bądź zdrów”
Mój miły stracony dla życia, dla snów
Najmilszy – nie starczy mi łez
Niespełnione me kochanie przepłakane jak pieśń

Muzyka – Hanka Ordonówna

2 thoughts on “CHWILA BYŁA PRZED ZMROKIEM

  1. mirelka pisze:

    „Chwila była przed zmrokiem” w wykonaniu Jadwigi Barańskiej to perła wśród piosenek poetyckich. Zachwycająca interpretacja.
    TEGO TRZEBA POSŁUCHAĆ!
    Super blog, a wakacje z JULIANEM TUWIMEM rewelacyjne.

    • jarmila09 pisze:

      Dziękując za serdeczne słowa, zapraszamy do regularnych
      odwiedzin :) ponieważ twórczość Juliana Tuwima będzie
      … królowała w Wierszogrodzie aż do końca wakacji!

      W imieniu wierszogrodzianek przesyłam moc pozdrowień
      – oczywiście – upalnych :)

Skomentuj

