SZPIEG W MASCE /1933 r./

Muzykę do filmu Mieczysława Krawicza  napisał Henryk Wars.

    NA  PIERWSZY  ZNAK

Trudno serce okłamywać
bo mądrzejsze jest niż ty.
Trudno sercu się sprzeciwiać
gdy wyrywa się i drży.
Jeszcze nie wiesz, kto on taki,
Ten twój miły, ten twój ktoś,
a już miłość daje znaki,
że się w życiu stało coś.

Pierwszy znak, gdy serce drgnie,
ledwo drgnie a już się wie,
że to właśnie ten, tylko ten.
Drugi znak to słodki lęk,
trzeci znak – piosenki dźwięk,
co się wplata w sen, złoty sen.
I tylko oczy zamglone pokaż,
wtedy na pewno już wiem, że kochasz.

   MIŁOŚĆ  CI WSZYSTKO  WYBACZY

JT_26Miłość Ci wszystko wybaczy
Smutek zamieni Ci w śmiech.
Miłość tak pięknie tłumaczy:
Zdradę i kłamstwo i grzech.
Choćbyś ją przeklął w rozpaczy,
Że jest okrutna i zła,
Miłość Ci wszystko wybaczy
Bo miłość, mój miły, to ja.

Gdy pokochasz tak mocno jak ja,
Tak tkliwie, żarliwie, tak wiesz,
Do ostatka, do szału, do dna,
To zdradzaj mnie wtedy i grzesz.

Miłość Ci wszystko wybaczy
Smutek zamieni Ci w śmiech.
Miłość tak pięknie tłumaczy:
Zdradę i kłamstwo i grzech.
Choćbyś ją przeklął w rozpaczy,
Że jest okrutna i zła,
Miłość Ci wszystko wybaczy
Bo miłość, mój miły, to ja.

Piosenki, z tekstem Juliana Tuwima, śpiewała Hanka Ordonówna.

Skomentuj

