Z RĘKOPISÓW

WIERSZ  POWŚCIĄGLIWY
Nie wiem, jak to wyrazić… Bo wszystko
Ma swoją miarę i stopnie i skalę…
Zakochałem się w tobie, pani,
W pewnej mierze, rzekłbym, niebywale.

JT_23_Rys_ Maja BerezowskaDo pewnego stopnia… bo miłość
Ma swą skalę i miarę, i stopnie.
Słowem… nie wiem, jak to wyrazić…
Kocham ciebie nieomal okropnie.

Jestem bliski mniej więcej szaleństwa
I poniekąd w miłosnym obłędzie,
Niezupełnie, ale, rzekłbym, prawie,
Bo kto może przewidzieć, co będzie.

Jeśli pani… także… coś takiego,
Coś… plus minus…  na ogół, powiedzmy,
Oczywiście – bez zobowiązań,
Pod uwagę wziąwszy stan obecny…

Jednakowoż (bo kto może wiedzieć?)
Jeśli sądzisz, że przypuszczalnie –
Proszę jakoś mi o tym powiedzieć,
Z zastrzeżeniem, ewentualnie.

LIST  DO  PEWNEJ  PARYŻANKI
Chętnie bym z Panią pochodził
Po wiosennym Panamie,
Odrodziłby mnie, odmłodził
Pierwszy paryski kamień.

Chętnie bym z Panią postał
Przy byle wystawie modnej,
Szczęśliwy, że mi los dał
Znów stać na nogach swobodnie.

Chętnie bym z Panią posiedział
Gdzieś w knajpce na bulmiszku,
Wypiłbym kilka kieliszków…
Czego? Już ja bym wiedział.

Chętnie bym z Panią pojeździł
Po elizejskich szampach,
Wieczorem, gdy się gwieździ
Złoty niebiański szampan.

I chętnie bym z Panią poleżał
Po dniu tak pięknie spędzonym
(Niech Pani zapyta się męża,
A ja się dowiem u żony).

BYŁA  RAZ  DUŻA…
Była raz duża
Kałuża,
Jedna z największych kałuż…
(Nie wierzysz, czytelniku, to się ze mną załóż.)
Otóż ta duża, duża, nawet bardzo duża,
Ale kałuża,
Widząc, jak ją z obliczem wielce zagniewanym
Mijają ludzie,
Zaczęła śnić o cudzie,
A mianowicie o tym, że jest – Oceanem:
Małym wprawdzie, maleńkim,
Tyciutkim, tyciuteńkim,
Najmniejszym w świecie,
Ale zawsze, ale przecie
Oceanem!
O-ce-a-nem!
I bardzo się szczyciła swoim nowym stanem,
Morał zaś bajki – ten:
Sen
Snem –
A sens
W tem,
By decydowała jawa,
Bo to najważniejsza sprawa.

Skomentuj

